Laufen har en global strategi med lokal forankring gjennom datterselskaper i de respektive land de etablerer seg. Laufen Nordic Aps i Danmark har vært en vellykket satsing. Nå står Norge for tur gjennom oppkjøp av VVS Marketing AS som har sitt hovedsete i Drammen.
– VVS Marketing skal fortsette som de er i dag og være et salgs-, service- og logistikksenter. Med en betydelig kompetanse, 4500 m2 lager, kontorer og showrom etablert så sentralt som Drammen befinner seg på kartet, betrakter vi vår satsing som vellykket fra starten av, forteller en optimistisk Søren Hougaard, adm.dir. i Laufen Nordic Aps, Danmark, som overtar bedriften fra 2. juni.
– Våre Laufen-produkter, sammen med den produktrange som VVS Marketing representerer i dag vil bli videreført. Men i og med at vårt eierkonsern Roca har et mye bredere spekter av egne baderomsprodukter, vil det være naturlig for oss å analysere markedet og snakke med våre forhandlere om produktutvidelser, sier Søren Hougaard.
Den familieeide Roca-gruppen har 22000 medarbeidere og er representert på alle kontinenter og i mer enn 135 land. Konsernomsetningen er 1,7 milliarder Euro.
I mer enn 30 år har VVS Marketing AS bygd opp et solid selskap i en meget tøff bransje. Der hvor de fleste aktørene kun konkurrerer på pris, har VVS Marketing valgt en annen strategi med produktkvalitet, leveringsdyktighet og service som fremste konkurransefortrinn. VVS Marketing har konsentrert virksomheten om import fra produsenter som har en etablert merkeprofil i de land de er ledende. Merkeprofilen er videreført i det norske markedet gjennom salg kun til VVS faghandelen.
VVS Marketing representerer en rekke kjente merkevarer innenfor bade-/boblekar, toaletter, servanter, armatur, dusjløsninger og baderomsmøbler. Den mest kjente merkevaren er Duscholux dusjløsninger, som sammen med sveitsiske Laufen regnes blant verdens mest innovative produsenter av produkter til baderom.
VVS Marketing AS omsatte for ca 80 mill.kr i 2013, har totalt 22 ansatte og eies av Børre Haugen og Yngve Pettersen (50/50).