1VVS-dagene 2016

Lillebror vil bli større

Erik Olstad fra Optima Bad i Stathelle har påtatt seg jobben med å være en av de utsendte rekruttene for Baderingen under VVS dagene på Lillestrøm.
Erik Olstad fra Optima Bad i Stathelle har påtatt seg jobben med å være en av de utsendte rekruttene for Baderingen under VVS dagene på Lillestrøm.

Av Odd Borgestrand

Baderingen må betegnes som lillebror blant norske VVS kjeder, men legger vekt på at de er en voksende, frittstående, uavhengig kjede som har de fleste av sine medlemmer på Østlandet. Nå går de aktivt ut og søker etter rørleggere som har butikk eller som ønsker å starte butikk.

Baderingen ble etablert i 1993, og leder ved kjedekontoret, Tom Bogstrand, mener tiden nå er inne for en offensiv mot rørleggerbedrifter som ønsker å beholde sin frihet, men likevel være tilknyttet et kjedefellesskap.

Den viktigste grunnen til at selvstendige rørleggere med butikk skal bli med i vårt fellesskap er nettopp at de får drahjelp til en rekke praktiske markedstiltak.
– Vi er kjeden som lar våre medlemmer selv få spille hovedrollen med gode betingelser og et godt konsept, mener Bogstrand.
– Mange rørleggere har bygget sin egen merkevare og sitt eget gode navn og rykte. Navnet kan alle våre medlemmer beholde og de beholder også nærheten til sitt lokale marked. Dette handler om en samarbeidsavtale der vi gir god hjelp til felles markedsføring. Det tar tid å samle leverandører for felles annonsering, mener Bogstrand.

Baderingen tilbyr en betydelig startpakke for de som vil starte ny butikk i sitt distrikt. Nøyaktig hva denne startpakken inneholder ønsker ikke Bogstrand å gå i detalj på, men understreker at pakken har en stor økonomisk verdi ved å tilby kvalitetsprodukter inn i en ny butikk. Markedsføring i forbindelse med oppstart vil også ha en betydelig verdi, mener han. I tillegg tilbyr Baderingen selvsagt også sitt nettverk på leverandørsiden.

– Dette er en vervekampanje for å komme opp i et medlemstall på 30, og tilbudet gjelder dermed nye medlemmer, understreker Bogstrand.
– Vi håper å tette hullene i de fylkene der vi ikke er representert. Det gjelder strekningen fra Telemark og rundt kysten til Bergen. Vi vil gjerne også etablere oss på Nord-Vestlandet og i de nordligste fylkene. Narvik er den nordligste byen pr i dag, og det er mange rørleggere også i Troms og Finnmark som vi gjerne vil komme i kontakt med, sier Baderingen-representantene på standen under VVS dagene.

Allerede første dagen på VVS messa på Lillestrøm har Baderingen etablert kontakt med to potensielle nye medlemmer, og fortsetter det slik kan grunnlaget for en solid vekst være lagt allerede denne uka, håper Bogstrand.
Baderingen har i dag også åpnet sin nye nettside og har også en Facebook-kampanje med varer for 10.000 kroner fra nærmeste Baderingen-butikk.
– Vi ønsker å leve opp til at våre kunder møter en lokal bedrift som har beholdt sin personlighet og samtidig nyter godt av kjedens fordeler, avslutter Bogstrand.