Det lille ekstra
– Det handler ikke bare om å spare tid og penger når det kommer til valget av en ny bilinnredning. Mange håndverkere legger i tillegg stor vekt på å skape en nær relasjon til de menneskene som kjenner til virksomhetens historie, imøtekommer spesielle ønsker og behov. Helt enkelt så handler det om å finne en å samarbeide med som man kan stole på, sier Freddy Kristiansen, salgssjef i Sortimo Norge.
– I bunn og grunn handler det om å levere løsninger som oppfyller de behov som håndverkere har når det kommer til sikkerhet, kostnad, plassoptimering og andre praktiske funksjoner. Og vårt ansvar som leverandør er å utvikle nettopp disse løsningene. I tillegg er det viktig for oss at kundene våre kan enkelt kontakte noen i sitt nærområde for råd. Og her kommer våre partnere inn i bildet. Vi samarbeider med lokale forhandlere som hjelper til med alt fra rådgivning til sluttleveransen, sier Kristiansen
Lettilgjengelig rådgivning
I Norge har Sortimo 14 partnere rundt i landet. Det gjør det mulig for de fleste håndverkere å finne en lokal kontaktperson i nærområdet sitt. For å garantere rådgivning og service, samt monteringen og innredningen, stiller Sortimo en rekke krav til forhandlerne som de samarbeider med.
– Forhandlerne har blant annet tilgang til en demobil og et utstillingslokale så de enkelt kan vise håndverkere hvordan de kan optimere deres egen varebil med våre løsninger. I tillegg har de kunnskap i hvordan man monterer alle våre systemer og tilbehør i de ulike bilmodellene. Målet vårt i felleskap med forhandlerne er at kundene våre skal finne riktige løsninger for nettopp deres bil, og kjenner at de blir godt tatt vare på gjennom hele prosessen, sier Kristiansen avslutningsvis