ISH, Frankfurt
Her handler det ikke bare om nye produkter, men også om tusenvis av kvadratmeter utstillingsplass. Geberit har like godt bygget opp en egen paviljong utenfor hall tre, som er hovedhallen for bad og våtrom, mens Duravit har en luksuspreget kjempestand i tredje etasje i hall tre. Det samme har spanske Roca.
Deler hele festhallen
Hansgrohe og Villeroy & Boch har like godt delt hele den store festhallen mellom seg, og det betyr et par tusen kvadratmeter på hver av dem. Finanskrisen har tydeligvis ikke slått inn hos de store aktørene, eller så har de så store reserver at de vil bruke noe av dem i nedgangstider.
Villeroy & Boch standen må betegnes som majestetisk i all sin fargeprakt, stemplet med kvalitet fra ende til annen, mens Hansgrohe la seg på en mer folkelig stil med flere nye produkter.
Stolt markedssjef
Det var ingen tvil om at markedssjef i Hansgrohe i Norge, Tor Strand Jacobsen, var mektig stolt over å ta i mot flere norske delegasjoner på standen i går.
Konsernets nye, kvinnelige designer, Patricia Urguiola, har virkelig revolusjonert tankegangen blant sine kolleger og sjokkerte nærmest med sin nye og frekke stil. En herlig blanding av gammelt og nytt, såkalt eklektisk design.
-Dette må vi bare ta hjem så fort som mulig, sier markedssjef Tor Strand Jacobsen, som er sikker på at det finnes norske kunder som vil investere i det øverste sjiktet innen baderomsinteriør.
Patricia Urguiola`s baderom består av to kar, et for henne og et for ham, og med stilmøbler som overklassen for 80 år siden var stolt av å vise fram.
Bildet: Hansgrohe presenterer et helt nytt badekonsept av den italienske designeren Patricia Urguiola, og dette kommer til Norge.