Av Bjørn Laberg
Vi nærmer oss VVS-dagene med stormskritt. VVS aktuelt vil også denne gang «ta pulsen» på årets utstillere. Først ut er administrerende direktør i Armaturjonsson, Kjell Bernt Kalland.
– Vi er der for den proffe rørleggeren, og vi vil ha stort fokus på hvordan vi kan bistå proffen med å sikre at de får tildelt de jobbene de vil ha. Det er utrolig mange dyktige fagfolk i vår bransje som trengs å fremsnakkes. Samtidig vil vi under VVS-dagene presentere mange nyheter, flere enn på mange år. Det er både nye agenturer, nyheter innen modne produktsegmenter, et helt nytt ventilkonsept, et helt nytt forretningsområde innen legionellakontroll, for å nevne noe, sier Kalland til VVS aktuelt.
– Vi vil også vise hvordan ny teknologi kan revolusjonere vår bransje, og hvordan vi og våre kunder skal utnytte dette til vår fordel. Stikkordet kan være Pokemon GO.
– Hvordan har 2016 sett ut så langt? Spesielle utfordringer?
– Vi har en tosifret prosentuell vekst i år, og synes naturligvis derfor at markedssituasjonen er bra. Det er regionale forskjeller, men synes at det bygges bra rundt omkring, samtidig som det er en stor aktivitet innen oppussing av boliger som skifter eier. En stor utfordring, som et importerende selskap, er naturligvis den svake norske kronen, men det er noe vi ikke får påvirket. Å komme gjennom, sammen med våre kunder, med hva vi kan bidra med for å nå 2-gradersmålet, som våre politikere bestemte i Paris, er absolutt en annen og større utfordring, sier Kjell Bernt Kalland avslutningsvis.
Armaturjonsson AS kan du treffe på stand nr. C02-12