Sanitær

Ny masserende teknologi

Bildet: Kari Fosvold og Roger Løkkevik foran bestselgeren 180 SQ med system Exclusive.
Bildet: Kari Fosvold og Roger Løkkevik foran bestselgeren 180 SQ med system Exclusive.
13.05.09: Teknologien som det svenske firmaet Cyrba AB har utviklet er grunnlaget for å skape et nytt varemerke for salg innen VVS faghandelen i Norden. Det mener daglig leder i Imma Waterline i Fredrikstad, Roger Løkkevik og markedssjef Kari Fosvold.
Av Odd Borgestrand 

I overbevisning om at markedet for bobblekar og massasjekar er modent for moderne ny teknologi med høy kvalitet, har de dannet selskapet, Imma Waterline, med kontorer og utstilling på Selbak utenfor Fredrikstad. Nå ønsker de å tilby det de betegner som en helt komplett ny teknologi for massasjekar.

Dette har de bestemt seg for å få til gjennom et samarbeid med svenske Cyrba AB. Dette firmaet designet og bygde i 2003 en helautomatisk produksjonslinje for borring og testing av boblekar i Westerbergs nye fabrikk i Skene Skog utenfor Gøteborg, og har nå utviklet en helt ny teknologi som Løkkevik mener er enestående innen dette segmentet.  

Et stykke foran
Andre leverandører kan absolutt konkurrere med oss på design, men når det gjelder funksjonalitet og teknologi våger jeg påstanden om at vi ligger et godt stykke foran, sier Løkkevik.
Det eneste han ikke er glad for nå i oppstartfasen er at store deler av VVS-markedet har flatet ut og folk tenker seg om mer enn to ganger før de går til innkjøp av luksusvarer for velvære.
Likevel er Løkkevik og Fosvold helt bestemt på at de skal holde hodet over vann til den såkalte finanskrisa har lagt seg.

Miljøvennlig teknologi
-Imma Waterline skal selge høykvalitative, funksjonelle massasjekar med det siste innen miljøvennlig teknologi. Vi skal lede utviklingen i de produktsegment vi opererer i og vi skal selge på miljø, kvalitet, funksjonalitet og design, slår de to fast.

Hele reportasjen kan du lese i neste utgave av VVS aktuelt.