26. november inviterte Innovasjon Norge gründere og andre interessenter til en lanseringsfest på gründerhuset 657 i Oslo hvor de selv fikk prøve ut de nye tjenestene. Innovasjon Norge ønsker feedback for å kunne tilpasse informasjonen og gjøre tilbudet enda bedre fremover.
– Det er flott at Innovasjon Norge inviterer til dialog og snakker med gründere om hvordan informasjon vi trenger og ønsker. Det er veien å gå. Jeg tror det er mange som kan finne mye bra informasjon her, men jeg savner sosiale medier- funksjoner hvor man kan ha løpende dialog, sier den gründer Lars Willner bak selskapet Instrument Champ. Skal gjøre det enklere
Tjenestene skal gjøre det enklere for gründere i hele landet å finne frem til riktig informasjon til riktig tid. Behovet til gründere er så mangt, noen ganger trenger de noen å sparre med og noen ganger vil de være i en søknadsprosess. Gründertelefonen er et tilbud for alle gründere, som vil hjelpe dem videre i riktig retning. Telefonen er også åpen for de som ønsker å ringe inn bare for å snakke om sin idé eller ønsker noen å sparre med.
– Det å finne fram i regler og ordninger må være så enkelt som mulig. Derfor er det viktig at de som har skoene på, entreprenører og gründere, kommer med innspill og forslag til forbedringer. Slik kan vi bli bedre til å hjelpe de som ønsker å skape ny virksomhet og nye arbeidsplasser, sier statssekretær Paul Chaffey.