Skiller seg ut
– En av Svedbergs styrker er at vi har utvikling og produksjon i Sverige. Det betyr at vi kan prøve oss frem for å oppnå best mulig resultat når det gjelder både form og funksjon, sier Stefan Svensson, markeds- og salgssjef i Svedbergs i en pressemelding.
Den største nyheten fra Svedbergs er den nye baderomsserien Style, med et design som ifølge leverandøren skal skille seg ut fra alt annet på markedet.
– Til tross for sin sterke karakter passer Style til mange ulike smaker – fra de som ønsker retrofølelse til alle som vil ha et spennende, moderne uttrykk. Og akkurat som med alle Svedbergs-møbler kommer alt ferdigmontert, sier Fredrik Jönsson i Svedbergs.
Oppdatert
I tillegg har Svedbergs oppdatert og utviklet de populære møbelseriene Classic, Indigo, Bianca og Easy. Den minimalistiske Indigo finnes i de nye fargene hvit ask og grå beis, og til den kopakte Easy introduseres en annerledes løsning med servanter og skap som er formgitt for å kunne plasseres i et hjørne. Elle Decoration- belønnede Bianca er også forandret med hensyn til både form og smartere funksjonalitet.
– Vi lot Mia Gammelgaard og Ehlén Johansson, som designet Bianca, oppdatere møblene. De byttet blant annet ut servantskapenes dører med skuffefronter og formgav nye håndtak. Så nå kan man velge fronter i nye farger – rød, grå eller hvit, sier Dan Pettersson som er produktutviklingssjef i Svedbergs.
Nytt for i år er også to klosettmodeller. De er designet med hel tank som gir jevne linjer og færre skjøter som kan samle smuss. Dessuten har de innvendig plasttank som forhindrer kondens på utsiden. De er også Easy Clean-behandlede slik at smuss ikke fester seg så lett.
– Det er ofte de små detaljene som gjør forskjellen. Våre nye kraner og håndkletørkere Vento og Zanto har også den viktige finishen som gjør kundene fornøyde når hverdagens opplevelse erstatter nyhetens behag i baderommet, avslutter Stefan Svensson.