Sanitær

Offensiv i tøffere marked

Bildet: Salgssjef i Dansani Norge
Bildet: Salgssjef i Dansani Norge
30.03.09: Salgssjef i Dansani Norge, Edwin Bekkevold, er ikke i tvil om at Dansani skal være med i kampen om et stadig tøffere vvs-marked.
Av Odd Borgestrand

Den nye baderomsserien Zaro blir det store salgsobjektet i et marked med mange aktører.
I Zaro er det blant annet lagt inn et design med innlagt grep som skaper nye linjer.Håndtakene er rett og slett borte. Belysningen i forbindelse med speilene er utstyrt med sensorer. Dersom man beveger hånden rett under speilet kan man  styre belysningen uten å slå på eller av noen knapper. En detalj som mange setter pris på, og dermed litt mer teknikk inn på badet også.

Sterk konkurranse
Salgssjef Bekkevold mener det er viktig å følge med også blant konkurrentene. Dansani er en nisjeprodusent som kun konsentrerer seg om badromsmøbler.

-I nordisk målestokk er vi ingen lillebror, men vi holder fast ved å dyrke det vi gjør. Vi skaper det kundene ønsker, og tar opp konkurransen med andre aktører i det nordiske markedet. Det blir en tøff kamp, men mange av oss beveger seg i forskjellige segmenter. Dansani har produkter både i de rimelige og i de eksklusive produktene, sier han. 

Hele artikkelen kan du lese i neste nummer av VVS aktuelt.