Nyheter

Om priser og lojalitet i VVS aktuelt

Bildet: VVS aktuelt nr 7-2010 er straks i postkassene til våre lesere. 
Bildet: VVS aktuelt nr 7-2010 er straks i postkassene til våre lesere. 
05.11.10: VVS aktuelt nr 7-2010 er nå på vei ut i postkassene til våre abonnenter. Her er det selvsagt mye stoff fra årets VVS dager.
Vi har også intervjuet Bjørn Fredricsons i Gustavsberg. Han har lang fartstid i bransjen. I bedriftsprofilen i dette nummeret tar han til orde for et sterkere miljøfokus. Han mener det ikke er lett å få en rørlegger til å snakke om miljøsparing. De er mer opptatt av praktiske løsninger. Forbrukerne er nok mer miljøbevisste enn det rørleggerne er flinke til å fortelle om mulighetene som finnes.

Markedet
har fått en liten, men kvikk ”jypling”, som kaller seg iGros AS. Dette selskapet baserer seg på direkteimport av kvalitetsvarer og kan dermed konkurrere med kjeder og grossister.

Faktisk var flere representanter fra kjedene innom standen til iGros på VVS dagene for å sjekke tilbudene fra den nye grossisten.  Messedagene på Lillestrøm var hektiske dager der flere av kjedene aktivt jobbet for å skaffe seg lojale kunder. Vi registrerer at lojalitet i VVS bransjen ofte handler om å gi de riktige prisene ut til rørleggerne. Så kommer kompetanse og miljø inn i bildet etter at pengene er telt opp. Lojalitet har rett og slett sin pris.

Runde Miljøsenter
Når vi først er inne på priser, så gratulerer vi Runde Miljøsenter med årets VVS pris. Dette var et overraskende valg av komiteen, men desto mer gledelig.

Vi er godt i gang med neste utgave, og tar gjerne imot tilbakemeldinger på artikler i bladet.