Sanitær

Ønsker velkommen til ”nytt” showroom

Bildet: Det nye showroomet er stilig innredet
Bildet: Det nye showroomet er stilig innredet
29.04.10: God kontakt med kundene og mulighet til å vise frem produktene ”live” er viktig for Korsbakken Trading. Nå inviterer de til nyåpnet og delikat showroom i Hasleveien i Oslo.
Av Birgitte Sofie Henriksen (Tekst og foto)

Det er ingen tvil om at det har skjedd mye siden Arne Korsbakken først startet med kraner. Nå sitter han med 34 års erfaring og et bredt og spennende produktspekter. 

Supplement
– Men de første 30 årene var det bare kraner sier han.

Det hele startet med å bygge opp FM Mattsson i Norge. Senere ble det Damixa.

Mens Damixa-produktene dekker store deler av behovet innen kraner, dusjer og tilbehør til kjøkken og bad, bidrar Newform med det lille ekstra, og blir et naturlig supplement.

I tillegg kommer altså både speil, servanter, toaletter og møbelsett fra Imago lux, Bathco og Globo. 

Fornyelse
Samtidig som det er viktig med kontinuitet, er Arne Korsbakken opptatt av fornyelse og foryngelse både når det gjelder stab og sortiment. I en ellers mannsdominert bransje mener han også at det er på sin plass å få inn flere jenter, og med seg på laget har han blant annet produktansvarlig Kari Winnæs som har designutdanning fra Firenze. 

Denne satsingen gjenspeiles også i det nyoppussede showroomet i Hasleveien, hvor Korsbakkens kunder inviteres til å ta produktene nærmere i øyensyn. Etter avtale er det også mulig å ta med seg spesielt interesserte butikk-kunder opp. Her er det laget en lekker utstilling med produktkombinasjoner som gir et bedre inntrykk av hvordan produktene kan ta seg ut. Møbler, servanter og kraner er supplert med ulike tapeter og tilbehør. 

Små rom
Servantene har et vidt spenn, fra de populære bollevaskene til trendy, kantede varianter. I porselen, resin som bidrar til rene og definerte linjer og mer eksklusive materialer som marmor og granitt. 

Både Korsbakken og Winnæs peker på de små toalettrommene som interessante satsingsområder. Her er det gjerne mindre grep som skal til for å freshe opp rommet. Det gir også mulighet for forbrukerne til å leke seg litt mer. 

Men selv om forbrukerne gjerne faller for de litt spesielle tingene – gjerne med sterke farger og spennende mønstre, påpeker Winnæs at de fleste ender opp med å velge de hvite, mer nøytrale modellene. Allikevel mener hun det er fornuftig å ta med noen av de mer spenstige produktene i butikkutstillingene, for å fange kundens oppmerksomhet.

Lysende speil
Korsbakken viser også frem mer spesielle ting, som de avlange og svært elegante servantene fra Globo – et alternativ til å ha to servanter ved siden av hverandre. I tillegg kommer en rekke speil med integrert belysning. Noen av disse har også sterkt nok lys til å kunne være hovedlyskilde på små toaletter. 

Les mer om Korsbakken Trading i neste utgave av VVS aktuelt.