Nyheter

Oppdaterer Aquarea Smart Cloud

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde

– Aquarea er luft-vann systemene til Panasonic. I databasen til den skybaserte serviceløsningen ligger også alt av teknisk informasjon og feilkoder lagret, slik at problemer kan identifiseres allerede før besøket hos kunden. På den måten kan installatøren fullføre oppdrag ute hos kunde raskt og enkelt slik at man sparer både tid og penger, skriver Panasonic i en pressemelding.

En installert feilmeldingsfunksjon gjør i tillegg at eventuelle problemer med systemet kan løses allerede før kunden legger merke til det. Dersom det oppstår et problem sender systemet umiddelbart en feilmelding til servicefirmaet. 

En annen fordel for servicepersonell er muligheten til å kontrollere enhetens avanserte innstillinger via fjernsystemet. Hvis en kunde for eksempel ikke er fornøyd med temperaturen eller ønsker å optimalisere energiforbruket sitt, kan installatøren justere varmeinnstillingene eksternt ,og med det slippe å komme på besøk.

– Aquarea Smart Cloud-systemet er enkelt å bruke og krever ingen spesifikk programvare. Så snart brukeren logger på via nettleseren eller appen er systemet klart til bruk. Allerede installerte systemer kobles automatisk til skyen og oppdaterer parameterne i sanntid, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.

De nye avanserte tjenestene til Panasonic Aquarea Service Cloud (CZ-TAW1) lanseres i løpet av april 2018.