Da Alape i 1970 skapte håndvasken” EW3”, visste ikke virksomheten at man i samme øyeblikk skapte et design-ikon, som gjennom fire årtier ville være blant kategoriens mest populære, med over en million solgte eksemplarer, og fortsatt like aktuelt anno 2014.
Alape klarte med EW3 ikke bare å etablere merkevaren i bransjen, men tok samtidig et blikk langt frem i tiden, med et øye for hva den moderne designforbruker ville kreve av form, funksjonalitet og estetikk til badeværelset.
– Den oppdaterte versjonen EW3.2 er på markedet nå og kjennes igjen på Alapes signatur-materiale i glasert stål. Detaljarbeidet fortsetter med den skulpturelle, runde kummen og den lett innad-buede indre formen, som er designet til et armatur elegant installert på vaskens kant. Til forskjell fra originalen er den glaserte overflaten også gjennomført på vaskens underside, så EW3.2 kan fint fungere som et nedfelt element i en åpen møbelløsning og dermed utgjøre et futuristisk designstatement i en klassisk forkledning, heter det i en pressemelding fra Alape.