Sanitær

På forbrukerens premisser

Bildet: Gustavsberg mener at Nautic er deres mest inspirerende serie noen sinne. (Foto: Gustavsberg)
Bildet: Gustavsberg mener at Nautic er deres mest inspirerende serie noen sinne. (Foto: Gustavsberg)
17.09.10: På bakgrunn av 70 år med inntrykk, tilbakemeldinger og ønsker fra tusenvis av fagfolk og konsumenter har Gustavsberg nå utviklet sin splitter nye baderomsserie Nautic.
Av VVS aktuelt Foto: Gustavsberg

Serien som presenteres for det norske markedet i disse dager, består av stilrene og funksjonelle produkter som er preget av innovative løsninger. Seriens motto er ”Designed by you”. 

Gustavsberg har en lang historie, og har utviklet produkter for baderommet siden 1940. Behov og ønsker hos forbrukeren har hele tiden stått sentralt i utviklingen, og denne gangen mener Gustavsberg at de har laget sin beste og mest inspirerende serie noensinne. 

Harmoniske linjer
I utviklingen av den Nautic har produsenten valgt å la erfaringene fra konsument- og proffmarkedet få være det styrende i prosessen – i stedet for bare å lytte til sine egne spesialister på området. Den internasjonalt velrennomerte designgruppen Myra Industriell Design fikk oppdraget med å arbeide frem baderomsserien, og har vært involvert i utviklingsarbeidet i to år. Peter Nordgren som er industridesigner hos Myra har vært prosjektleder.

– Vi ønsket å utvikle noe helt nytt og designe produkter som skiller seg ut i standardsortimentet. Designet skulle være tydelig og distinkt. Nautic er en elegant baderomsserie med harmoniske linjer som tiltaler øyet, samtidig som produktene er praktiske og enkle å rengjøre. Personlig er jeg ekstra fornøyd med det elliptiske designet på servanten, den elegante bidéen og at vi har lykkes i å skape et helt nytt emballeringskonsept for produktene som både er miljøvennlig og ergonomisk utformet, sier Nordgren i en pressemelding fra Gustavsberg.