Nyheter

Peter Juul skal styrke Dansani

Bildet: Peter Juul
Bildet: Peter Juul

1. august tiltrådte Peter Juul som CSO i selskapet, hvor han får ansvaret for varemerkene Dansani og Scanbad, på de ni markedene de er representert i dag.

Peter Juul er med sine mange års erfaring fra salg og bransjekunnskap fra GROHE, hvor han senest var General Manager for de nordiske og baltiske land, den perfekte personen til å gjennomføre Dansanis strategi, hvor et av målene er å øke omsetningen og utnytte kapasiteten på fabrikken i Danmark.

– Den primære oppgaven blir i samarbeid med landsjefene å utarbeide en klar vekststrategi for de enkelte markeder. Vi skal ha kunden i sentrum samtidig med at vi utnytter det potensiale som allerede i dag er i Dansanis to varemerker. Vi ser et stort potensial i markedet og vil styrke vår posisjon ytterligere gjennom økte investeringer i varemerkene, medarbeidere, produktutvikling og marketing, sier Peter Juul i en pressemelding..

– Norge er et stort og vesentlig marked, hvor vi fortsatt ser muligheter for vekst. Det betyr at vi fortsetter vårt fokus på utvikling sammen med eksisterende forhandlere. Samtidig ønsker vi å øke innsatsen og markedsføringen målrettet mot sluttbrukeren. I tillegg vil vi styrke våre innsatser i prosjektmarkedet. Vi kommer derfor til å arbeide målrettet med de muligheter vi ser
der, og øke kjennskapet til de produkter vi har som passer perfekt til prosjektområdet pga. våre løsninger med enkel montering, lang holdbarhet og fokus på bærekraftige løsninger, sier Juul videre.

– Vår kvalitet, produksjon og sterke forsyningskjede er fininnstilt og klar for vekst. Vi har sikret oss at vi har komponenter på lager, så vi kan levere på samme høye nivå fremover, avslutter Peter Juul.