Messen arrangeres i Norges Varemesse 14.-17. oktober 2015. Den forrige messen, i 2013, hadde 544 utstillere, som presenterte seg på 17.000 m2 innendørs, og ca. 2000 m2 utendørs.
– Vi vurderer nå ulike løsninger for å øke det samlede utstillingsarealet, opplyser Markussen som er positivt overrasket over optimismen i markedet. – Mitt inntrykk er at aktørene i bygg- eiendom- og anleggsnæringen er betydelig mer foroverlente og offensive enn hva jeg har møtt i andre bransjer, sier Arne Markussen.
I 2011 lanserte Bygg Reis Deg sitt nye konferanse- og seminarkonsept rettet mot bygg- eiendom- og anleggsnæringens aktører.
– I 2015 vil vi få en tettere integrering av konferanse- og utstillingsarealene, opplyser Halvard Gavelstad, adm. direktør i Bygg Reis Deg. Vi har latt oss inspirere av tilsvarende messer i utlandet, og har tro på at dette vil være en klar forbedring, både for utstillere og besøkende. Hvilke hovedtema som settes på agendaen neste høst er foreløpig ikke klart.
– Før vi går ut med dette vil vi bl.a ta en diskusjon med våre partnere, sier Gavelstad.
Bygg Reis Deg-ledelsen kaller partnersamarbeidet med utvalgte firmaer som representerer bredden i bygg- og anleggsnæringen, en suksess.
– Vi har hatt stort utbytte av å diskutere ulike ideer og konseptet med våre partnere som alle er ledende innen sine produkt- og markedsområder, sier Halvard Gavelstad.