– Året 2018 har vært et spesielt år på mange måter. Vi gjennomførte reorganiseringer og kostnadskutt i første halvdel av året, og opplevde sterk salgsvekst gjennom høsten og vinteren. Vi er i en spennende bransje med store endringer og sterk konkurranse, sier adm. direktør i Brødrene Dahl, Roger Lunde, i en pressemelding.
– Spesielt gledelig er det derfor at vi klarer å vokse på netthandel og samtidig øke salget i våre over 50 servicesentre. Veksten på web/netthandel var på over 40% i andre halvår. BD omsatte for over 1,7 milliarder kroner på elektronisk handel i 2018. Dette gjør at vi har blitt mer produktive og kostnadseffektive. Vi klarer derfor å øke vår konkurransekraft og møte kundenes krav.
– Vi har også en bra salgsutvikling i våre servicesentre. Et BD servicesenter skal være fullt at det en rørlegger trenger. Her skal det være «full-range» og mange rørprodukter, samt kompetente og serviceinnstilte medarbeidere.
– Det er gledelig å se at vår servicesenterstrategi fungerer, samtidig som at markedet for service, rehabilitering og ombygging vokser. Vi har et sterkt fokus på rørleggere og rørkunder, sier Lunde. Januar-salget har startet bra; både på salg, e-handel og i servicesentrene. Vi ser frem imot et spennende og innholdsrikt år i en bransje som er i stadig endring og utvikling, avslutter Lunde.