Sanitær

Rekordomsetning i 2009

Bildet: Selv med veksten de har opplevd de siste årene
Bildet: Selv med veksten de har opplevd de siste årene
09.02.10: Tross dystre spådommer for bransjen, opplevde Linn Bad AS rekordomsetning i 2009. Årets nyheter bærer preg av økt miljøbevissthet hos kundene.
Av Birgitte Sofie Henriksen

– Linn Bad AS hadde igjen rekordomsetning i 2009, så alle spådommer mht finanskrise og nedgangstider generelt dette året har altså ikke slått til hos oss, sier administrerende direktør i Linn Bad AS, Ragnhild Årestrup Larsen til VVS aktuelt. 

Spennende nyheter
Med en så betydelig vekst som produsenten av baderomsmøbler har opplevd de foregående årene, er hun godt fornøyd med at også 2009 ble et år med omsetningsvekst – på 11 prosent.

– Dette tyder på at vi i de siste åra har tatt betydelige markedsandeler og at vi i dag har et produktsortiment som blir veldig godt mottatt ute i markedet, mener hun. 

Også 2010 blir spennende for Linn Bad.
– I tillegg til at vi har utviklet og forbedret ytterligere de modeller vi allerede har vil vi også om kort tid presentere flere spennende nyheter, forteller hun.

Disse blir presentert på Comforts Kick-off messe i neste uke.
– Selv med den veksten vi har hatt de siste åra har vi likevel et stort potensial for omsetningsvekst i 2010 med de produktnyheter og endringer som kommer i løpet av året, mener hun. 

Dypere kulp
Hun trekker frem mer miljøbevisste kunder, noe som Linn Bad tar konsekvensen av. Plastsider i skuffer blir byttet ut med glass, og produsenten har gått over til LED-belysning som både har lenger levetid og lavere energiforbruk.

– I tillegg til det som allerede er nevnt kommer vi med porselensservant med litt dypere kulp til vår populære Ingrid-modell og til våre standardmodeller, da dette har vært etterspurt hos våre kunder. Vi vil anbefale alle våre VVS forhandlere om å følge godt med på det som kommer av nyheter fremover, sier hun. 

Når det gjelder de viktigste satsingsområdene i år, svarer hun:
– Vi vil markere oss enda mer ute i markedet og bli enda mer synlig. Vi hører på ønsker og hjertesukk fra våre kunder og vil satse stort på å videreutvikle våre produkter i tråd med de trender som er, og ønsker som kunden har, sier hun.