Det er eierne i kjeden som i sin strategi for Comfort har bedt om at fokus på butikk skal økes, noe som som er støttet av en eiendomsundersøkelse fra sommeren 2010 hvor en stor overvekt av eierne mente at erfaringsutveksling mellom bedriftene er den beste måten å bygge kompetanse.
Seminaret som samler over 100 butikkansvarlige for første gang, finner sted den 14. februar på Gardermoen, og oppslutningen har vært i overkant av forventningene.
– Vi ønsker også å sette fokus på det viktigste i butikken, de ansatte. Hovedforedragsholder er Sigurd Herrlin Sørensen fra Retail Consult AS, som noen kanskje husker fra forrige årtusens butikkutvikling. Sørensen utvikler et eget kurskompendium som danner utgangspunkt for arbeidet i gruppene, sier administrerende direktør Knut Strand Jacobsen i en pressemelding.
Sørensen har også vært på «mystery shopping» i et 20-talls butikker og tatt bilder i en rekke av forretningene. I de besøkte butikkene ble de informert og debriefet etterpå.