I året som kommer vil Skikkelig rørlegger ta tak i de problemstillingene bransjen selv synes er av betydning, bruk av ufaglært arbeidskraft, vannskader, vannbåren oppvarming og rørleggernes kompetanse. I tillegg vil det bli lansert nye tekniske løsninger, samt en rapport som tar for seg rørbransjen og dens viktige posisjon i samfunnet og i folks liv.
– Nordmenn er opptatt av faglært arbeidskraft, men vi er ikke helt i mål ennå. I 2012 skal vi øke antall kunder og potensielle kunder som er opptatt av tematikken fra 71 prosent til 80 prosent. Dette skal vi få til gjennom en rekke tiltak: Vi skal fornye nettsidene. Nettsiden har i dag gode besøkstall, men en stor andel av de besøkende klikker seg ikke videre inn på siden fra forsiden. Vi ønsker å øke gjennomsnittstiden for besøk på siden. Dette skal vi motarbeide ved å lage lister som rangerer saker etter hva leserne finner mest interessant for å gi nettsiden økt aktualitet, sier Ilebekk Hansen.
Hovedsatsingen i 2012 er Tørre fakta – en rapport som sammenfatter alt det viktigste rørbransjen har å by på. Rapporten vil gi økt tyngde til Skikkelig rørlegger-satsingen og være sentral i all kommunikasjon i media, sosiale mediekanaler og egne kanaler.