Selskapet har etter interne bemanningsproblemer kommet seg ut i smulere farvann og er klar til å ta igjen sine tapte markedsandeler innen armatur og dusj. Grohe har manglet salgspersonell spesielt på Østlandet de siste årene.Det er trolig et av budskapene Trade Marketing Manager, Kjetil Grønbakken, vil komme med under dagens pressevisning.
De senest oppdaterte regnskapstallene for Grohe i Norge fra Brønnøysundregistrene viser et underskudd i driften de siste to årene, men siden selskapet er registrert som et utenlandsk selskap, såkalt NUF, gir ikke disse tallene det korrekte bildet av virksomheten, sier Grønnbakken til VVS aktuelt. Hva som er de reelle tallene ønsker ikke selskapet å gå ut med, men sier at utviklingen er positiv, og at omsetningen økte med 20 prosent i fjor. Tendensen hittil i år viser også en positiv utvikling, sier Grønbakken videre. -Det er for å øke sin kompetanse om det norske markedet internasjonale krefter i Grohe nå er i Norge i forbindelse med blant annet pressevisningen på Grand Hotell i Oslo. Produktenes kvalitet er det nemlig få som stiller spørsmålstegn ved, og det norske markedet er åpent for designprodukter i høyere prisklasser.
Topper kommer
Egentlig skulle suksessmannen i Grohe, David Haines, være det store trekkeplasteret på dagens pressevisning, men han måtte prioritere viktige møter i det store asiatiske markedet. Grohe bygger nå sin andre fabrikk i Thailand for å dekke den store etterspørselen. Dermed stiller i stedet CEO Europa Rob van Den og CEO Northern Scandinavia Jan- Peter Tewes, opp som foredragsholdere.
Rob van Den har jobbet for GROHE de siste 5 årene og er bosatt i Nederland. Jan-Peter Tewes har også jobbet for GROHE de siste 5 årene, med blant annet ansvaret for produktkategorien Dusj og med ansvaret for Storbritannia før han kom til Skandinavia.
Nye trender
Dagens pressevisning vil i stor grad handle om design og trender, og Grohe vil understreke at funksjonalitet ikke er nok i et krevende marked. Forbrukerne vil ha det lille ekstra, og da handler det først og fremst om design. Design og innovasjon er derfor det mest sentrale i Grohes merkevarebygging i 2010.