Nyheter

Skandinavisk aften i Frankfurt

Wilo Norge AS skal delta aktivt under ISH
Wilo Norge AS skal delta aktivt under ISH
11.03.13: WILO Norge AS, datterselskap av den tyske pumpeprodusenten WILO SE, vil også i år benytte ISH til å knytte kontakter i det skandinaviske markedet. Det gjør de ved å invitere til skandinavisk aften hver kveld under den store messa, som åpner i morgen.
Av Odd Borgestrand
Frankfurt 

Salgsdirektør Svein Nilsen mener det er helt legitimt å bygge relasjoner over en god middag og et hyggelig sosialt lag.

-Vi ønsker å ha gode relasjoner og inviterer derfor til en hyggelig aften etter en anstrengende messedag. Dette er en tradisjon som selskapet har hatt over flere år, og som har vært populært, sier Nilsen til VVS aktuelt. 

Pumper og pumpesystemer
WILO SE er en ledende produsent av pumper og pumpesystemer innen varme, kjøle og klimateknikk, vannforsyning og håndtering av spill- og avløpsvann. Selskapet står sterkt i mange markeder, og bruker mye penger på innovasjon.

 -Vi bruker en del penger på å være synlig fordi vi er en viktig aktør. Under ISH blir det et fortsatt fokus på det såkalte ERP-direktivet.  Dette direktivet er det viktigste initiativet EU har tatt i arbeidet med å forbedre energieffektiviteten med 20% innen 2020.I Norge mest kjent under Økodesign-direktivet.
– For oss er ISH årets viktigste begivenhet, og det er her vi vil vise fram våre produktnyheter.
Vi vil vise at vi er innovative og leverer energieffektive produkter, sier den ferske salgsdirektøren i Wilo Norge. 

Representert i 70 land
Dermed vil salgsdirektør Svein Nilsen også bruke ISH til å bli enda bedre kjent med sitt eget morselskap, som ble grunnlagt i 1872 av Louis Opländer, og er representert i mer enn 70 land i Europa, Amerika, Asia og Afrika og sysselsetter 6700 medarbeidere på verdensbasis. I 2011 utgjorde omsetningen 1.070,5 mill. Euro.
I Norge har selskapet 16 medarbeidere og holder til i moderne lokaler på Kalbakken i Oslo.
Wilo Norge AS er også hovedimportør av Flamco i Norge.

Lanserer ny logo
Under ISH vil Wilo også vise seg fram i friskere farger, og ny logo.
-En ny logo med en frisk opptreden gir et sterkt løfte, mener salgsdirektør Nilsen.

I tillegg har konsernet også utviklet et nytt Wilo slogan – Pioneering for You. 

 wilo_logo_WiloGreen_4c_30mm__log_01_1210.jpg

 
I de senere årene har Wilo blitt betydelig mer dynamisk, med de mest innovative pumpene og pumpesystemene. Med vår lidenskap for innovativ teknikk og fremragende kvalitet, tilbyr vi våre kunder omfattende tjenester og løsninger som gjør dagliglivet vesentlig lettere, heter det i en pressemelding selskapet nylig har sendt ut. Så skal VVS aktuelt måle effekten av den nye dynamikken og friskheten når vi møter WILO Norge på messestanden her i Frankfurt.