Nyheter

Skreddersyr proffsatsingen i Norge

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde

GROHE har klart å opprettholde og å bygge videre på en positiv utvikling i det norske markedet sist regnskapsår (april 2021 – mars 2022.) GROHE-merkevaren bidro med positive internasjonale resultater til LIXILs suksess og en salgsvekst på 15 % i EMENA. GROHE er nå rustet for en fortsatt god utvikling i 2022, der resultatene av en ny markedsstrategi forventes å gi resultater.

– Med den nye strategien, som er utviklet i nært samarbeid med våre kunder og samarbeidspartnere, har GROHE effektivisert kontakten med målgruppene. Dette er gjort med individuelle produkter, tjenester og kundestøtte i både det private og profesjonelle markedet. I det raskt voksende gjør-det-selv-og e-handelsmarkedet har vi lansert GROHE QUICKFIX: en ny serie blandebatterier for små og enkle installasjonsoppgaver på kjøkken og bad. I det profesjonelle markedet er vi i ferd med å lansere GROHE PROFESSIONAL, som vil omfatte flere nye skreddersydde produkter, tjenester og treninger. Lanseringen vil bli gjennomført både direkte til kundene og gjennom store kampanjer med fokus på bl.a. strategisk samarbeid, kommersiell støtte, opplæring og omfattende servicepakker. Samtidig lanserer vi et målrettet opplæringsprogram for å hjelpe unge, kommende installatører (GROHE GIVE), sier Anne Øiseth, leder for GROHE Norge, i en pressemelding.

– Vi har sett frem til en mer differensiert strategi med et dedikert fokus på installatører. Dette kan bidra til å akselerere virksomheten ytterligere, og vi ser frem til å dra nytte av de mange spennende initiativene som kommer fra GROHE. Et styrket strategisk samarbeid mellom grossist og leverandør vil skape fordeler for begge parter, samtidig som det kommer våre profesjonelle kunder til gode, mener Bjørn Moen, administrerende direktør i Heidenreich A/S