Sanitær

Solid Kick-off for Comfort

Bildet: Daglig leder i VVP
Bildet: Daglig leder i VVP
18.02.10: Det var høy aktivitet på Clarion Hotel Oslo Airport på Gardermoen tirsdag, da en rekke Comfort-leverandører og representanter fra butikkene var samlet til årets Kick-off.
Av Birgitte Sofie Henriksen
Til sammen var 57 utstillere til stede med sine stands på messeområdet, hvor rundt 400 representanter fra 100 Comfort-butikker fikk anledning til å se nærmere både på både nyheter og mer tradisjonelle produkter. 

Feminint design
Ifølge administrerende direktør i Comfort-kjeden, Knut Strand Jacobsen gjør plasseringen av arrangementet på vårparten i stedet for om høsten arrangementet til en mer naturlig anledning for leverandørene til å presentere sine nyheter.

Selv satte han av formiddagen til å vise pressen rundt mellom wc-sisterner, badekar, belysning og baderomsmøbler. 

Flere spennende stands var det også – Hansgrohe hadde tatt med noen av de lekre modellene fra Axor Urquiola – kolleksjonen hvor designeren har lagt inn et tydelig feminint preg.  

– Patricia Urquiola er opptatt av å skape en privat atmosfære på badet, og blande gamle ting og ting man har arvet med nytt, forteller regionsansvarlig Bjørn Jacobsen.

Selv om design i stor grad er snakk om salg av drømmer og opplevelser, mener han rørleggerne bør bli flinkere til å ta den diskusjonen med kundene og vise frem også denne type produkter.

– Butikkene kan være med å påvirke kundene, mener han. 

E.M.S teknikk hadde rigget til skole – med et par gamle skolepulter lånt ut fra et skolemuseum. 

For de yngre
Blant nyhetene var også en kolleksjon med baderomsbelysning fra Herstal, utviklet for Comfort, mens kjedens egne baderomsmøblement Element Smart selvfølgelig også var viet plass.

– Produktene er spesialutviklet for oss med tanke på en yngre målgruppe, sier Strand Jacobsen, som mener møblene i hvit høyglans både har bra design, samtidig som de ferdigmonterte modulene vil være greie både å kjøpe og selge. 

Varme
Imidlertid er det først og fremst varme og energi som vil stå i fokus for Comfort-kjeden fremover.

– Det blir det viktigste i 2010, sier Strand Jacobsen, og peker på blant annet ny TEK 10, massiv pressedekning rundt miljøsatsinger, samt at Enova legger om sin støtteordning.

På tapetet står en ny varmeportal på nettet som skal gjøre det enklere å finne frem til hvem som kan løse de ulike oppgavene innen varme og energi, med tilgang til pc for kundene i butikken. Også søknadspapirer til Enova skal være tilgjengelig i butikkene, og både butikkansatte og installatører skal få opplæring.