Nyheter

Sverger til prefabrikkerte tekniske rom

Bildet: teknisk rom i prosjektet i Sandvedhagen med 27 moderne leiligheter. Fra venstre: Stian Helleren (forman)
Bildet: teknisk rom i prosjektet i Sandvedhagen med 27 moderne leiligheter. Fra venstre: Stian Helleren (forman)

VoldenTollefsen er et veletablert og solid rørleggerfirma, som ble etablert allerede i 1886. I dag er de VB-medlem med 30 ansatte og har butikker i Sokndal, Egersund og på Varhaug. Christer Volden, daglig leder i VoldenTollefsen, er opptatt av kostnadseffektive løsninger og effektivisering på byggeplass.

– Det falt seg derfor naturlig å utvikle et tett samarbeid med VVS Prefab. I tillegg til å levere prefabrikkerte løsninger til teknisk rom, leverer VVS Prefab fordelerskap og føringsveier, og blir dermed en komplett prefab-leverandør. Når vi ser svart på hvitt hvilke besparelser det gir, gjør det valget enkelt, sier Christer Volden i en pressemelding.

Han påpeker også en rekke andre fordeler ved å velge disse prefabrikkerte løsningene:

• Vi regnet ut at vi sparer 32,9 % på medium store tekniske rom. Er det tekniske rommet av større størrelse, blir det desto høyere besparelse.

• VVS Prefab 3D-tegner løsningen etter mål og spesifikasjoner til hvert sted. Slik kan rørleggeren bygge det tekniske rommet på en sikrere måte.

• Liten risiko og høy forutsigbarhet på byggeplass. Når vi har godkjent 3D-tegning og fått utviklet et produkt som er skreddersydd for vårt formål, minimerer vi risikoen for uforutsette hendelser underveis.

• VVS Prefab har direkte dialog med varmepumpeleverandør, som sikrer optimal kvalitet på sluttproduktet.

• Besparelser på fagpersonell. Nøkkelpersoner kan bli fristilt til å gjøre andre ting, noe som igjen bidrar positivt til lønnsomheten i prosjektet.

• Ved å installere teknisk rom tidlig i byggeprosessen, vil vi som rørleggerfirma kunne levere oppvarming av bygget til byggherre gjennom hele oppføringen. Dette er lønnsomt, samtidig som vi får fordelen av å få testkjørt anlegget tidlig.

VVS Prefabs salgssjef Odd Johan R. Dias takker for tilliten og for et godt samarbeid.

– Gode langsiktige kundeforhold er til gjensidig glede og nytte påpeker han, og forteller at dette gir enda større rom for å tilpasse seg kundenes ønsker og behov, sier Dias avslutningsvis i pressemeldingen.