Rørleggerkjeden Comfort gikk høyt ut da de nye nettsidene ble lansert, og nå er belønningen kommet i form av seier i Interaktiv klasse «Identitetsdesign Stor» i Visuelt sin konkurranse for Identitetsdesign.
Fornøyelig
Juryen begrunner valget med at :
«Denne nettsiden hever seg høyt over gjennomsnittet. Interaksjonsdesignet gjør siden personlig og brukervennlig. Enkle verktøy gjør det lett å velge produkter samt finne nærmeste butikk. Opplevelsen er fornøyelig, den styrker varemerket, fremhever produktene og appellerer til kjøp»
Sammenlikne produkter
Som om ikke det var nok – også Gulltaggen 2010 belønnet nettsiden med en annenplass som Norges beste nettsted.
– Vi gikk inn i prosjektet med mål om å skape et intuitivt grensesnitt for brukeren som gjør det enkelt å velge gode løsninger fra vårt store utvalg kvalitetprodukter, forteller markedssjef Einar Evje i en pressemelding til VVS aktuelt.
Dette har de løst ved hjelp av gode inspirasjonseksempler, produktvelger og «Comforthjemmet», der kunden kan foreta valg og sammenlikne produkter og pris som passer til hjemmets stil og økonomi.
Varme & Miljø
Det er Soulpolice som sammen med Comforts markedssjef Einar Evje, markedskoordinator Kari Øgle Kjensberg og IT-ansvarlig Per Helge Olsen har arbeidet med prosjektet. Schjærven har vært inne på tekstsiden.
Besøket har i løpet av ett år hatt en kraftig økning med over 4,4 millioner sidevisninger, og tiden hver enkelt bruker på siden er over 4,5 minutter.
– Det er hyggelig å få en så høythengende pris. Å vinne både Visuelts konkurranse for Identitetsdesign i den gjeveste klassen og ”Gulltaggen” i skarp konkurranse med så mange dyktige bedrifter viser at vi gjøre mye riktig og har dyktige medarbeidere internt og velger gode eksterne samarbeidspartnere, forteller administrerende direktør Knut Strand Jacobsen.
Nå er også en ny, strategisk satsing kalt «Varme & Miljø lansert, hvor Comfort kommuniserer og tilgjengeliggjør sin kompetanse innenfor området.