Av Bjørn Laberg
Leveransen er oppdelt i to hovedfagområder, bygg og grunn, og omfatter diverse forefallende entreprenørtjenester innen bygg og/eller grunnarbeid som etter avrop på rammeavtale utføres på regning.
Dette innebærer blant annet: grunnarbeider, VA-arbeider, EL arbeider, reparasjon på bygninger, tømrer, murer, elektriker, rørlegger, maler, blikkenslager, hjelpemann, lærling, renhold, gartnerarbeid, trefelling, snørydding, trafikkvakter, vaktmester, vakthold, etablering og vedlikehold av trafikksikkerhetstiltak mm.
Bane NOR SF har beregnet at volumet på rammeavtalen over en seksårs periode kan bli i størrelsesorden 35-45 millioner kroner.
Arbeidene vil i hovedsak værelokalisert i Drammen, men siden prosjektet er en del av Vestfoldbanen kan det bli aktuelt med kontraktsarbeid i gamle Vestfold fylke.
Prosjektet «Nytt dobbeltspor Drammen-Kobbervikdalen» er en del av InterCity-satsingen. Det er en storstilt utbygging av jernbanen på Østlandet, som skal gi halvannen million innbyggere kortere reisetid og flere avganger. Prosjektet i Drammen inkluderer bygging av dobbeltspor på Vestfoldbanen mellom Drammen stasjon og Skoger, gjennom en ny tunnel i Strømsåsen. Denne delen av prosjektet skal etter planen stå ferdig i 2025, samtidig som nytt dobbeltspor mellom Nykirke og Barkåker kan tas i bruk. Det betyr at det vil være sammenhengende dobbeltspor mellom Oslo og Tønsberg i 2025.
Tiltakshaver: Bane NOR SF
Tilbudsfrist: 17. desember 2020
Verdi 35-45 millioner kroner
Kilde: Byggfakta SMART / ByggeNorge / Bane NOR SF
Jobber du mot prosjektmarkedet og ønsker å komme tidlig inn i prosjektene?
Byggfakta kartlegger alle byggeprosjekter i Norge og viser resultatene via tjenesten Byggfakta SMART.
Last også ned vår rapport: Trendrapport 2020 – Analyse av byggebransjen basert på de ferskeste tallene.