Av Bjørn Laberg
Et hovedpoeng med rammeavtalen er at valgt rammeavtaleleverandør skal kunne tilby kortere leveringstider og responstider enn det øvrige leverandørmarked. Det er et krav at
avtaleleverandør skal kunne stille innen 2 timer ved akutte situasjoner.
Rammeavtaleleverandøren må påregne og utføre oppdrag på bygg og anlegg hvor det er flere andre leverandører (sideentreprenører) til stede samtidig.
I slike tilfeller vil Bardu kommune velge mellom følgende alternativer:
• håndtere alle leverandører som egne kontrakter (delte entrepriser)
• tiltransportere en eller flere av sideentreprenørene til rammeavtaleleverandøren, slik at sideentreprenøren(e) blir rammeavtaleleverandørens underentreprenør(er)
• rammeavtaleleverandøren får ansvaret for byggeplassadministrasjon og fremdriftskontroll over en eller flere av sideentreprenørene
• rammeavtaleleverandøren blir tiltransportert til en av sideentreprenørene, slik at rammeavtaleleverandøren blir dennes underleverandør
For prosjektarbeid der flere fagområder er berørt vil disse leverandørene normalt være å betrakte som sideentreprenører.
Avtalen vil inngås for 2 år, med rett for oppdragsgiver til prolongering 1 + 1 år, maksimalt 4 år totalt. Oppdragsgiver varsler skriftlig senest to måneder før avtalens egentlige sluttdato dersom opsjon for forlengelse av avtale utløses.
Stipulert samlet kontraktsverdi er estimert til ca. 2.5 millioner kroner, ekskl. mva. for hele kontraktsperioden inkludert opsjoner. Volumet vil være avhengig av oppdragiver sin budsjettsituasjon, aktiviteter og andre rammefaktorer.
Oppdragsgiver: Bardu kommune
Tilbudsfrist: 28. november 2024
Verdi: inntil 2.5 millioner kroner
Jobber du mot prosjektmarkedet og ønsker å komme tidlig inn i prosjektene?
Byggfakta kartlegger alle bygge- og anleggsprosjekter i Norge og viser resultatene via tjenesten Byggfakta SMART.