Av Bjørn Laberg
Hensikten med anskaffelsen er å få tilfredsstillende ventilasjon og avfukting i etasjene U4 og U5 i parkeringshuset.
Anskaffelsen inkluderer utskifting av to anlegg i hver etasje, totalt fire, med styringssystem, ventilasjonsvifter, kanaler, etc. Leverandøren skal forestå prosjektering, fjerning og avhending av gammelt anlegg, bygging/gjennomføring, herunder koordinering av alle leveranseområder og dokumentasjon.
Ønsket tid for gjennomføring er 1. mars – 15. mai 2025.
P-St. Olav, herunder U4 og U5, vil være åpent under arbeidet. Arbeidet skal planlegges med publikumstrafikk.
Arbeidet inneholder:
• Totalentreprenøren skal forestå komplett prosjektering og bygging.
• Rigging: Utstyr for gjennomføring, herunder nødvendig monteringsverktøy, rigging, stillas, lift, merking og avsperring.
• Prosjektering. Leverandøren skal fastslå anleggets nødvendige kapasiteter basert på egne beregning.
• Anskaffelse av alt materiell iht. leverandørens beskrivelse for å møte gitte krav, i en helhetlig løsning.
• Utskifting av nytt anlegg, komplett med:
-Styringsenheter
-Elektrisk opplegg med kabling
-Avtrekks-/ventilasjonsvifter
-Sensorer for CO- og fuktføling
-Utskifting av 64 stk. loddrette utluft ventilasjonskanaler mellom p-plasser. Merk at det er kun den loddrette delen av kanalsystemet som skal skiftes ut.
• Beregning av antall nye utluftingspunkter for optimal ytelse, beregnes av leverandøren.
• Demontering av gammelt anlegg med avhending.
• Oppstart og testing av anlegget.
• Dokumentasjon, herunder FDV dokumentasjon.
Oppdragsgiver: Stavanger Parkeringsselskap KF
Tilbudsfrist: 7. februar 2025
Jobber du mot prosjektmarkedet og ønsker å komme tidlig inn i prosjektene?
Byggfakta kartlegger alle bygge- og anleggsprosjekter i Norge og viser resultatene via tjenesten Byggfakta SMART.