I disse dager kjører de Norge rundt med sin mobile varmepumpeutstilling. I oktober triller de tilhengeren inn på VVS-dagene. – Vi kjører en utstilling som skal gi kunden trygghet og nærhet til produktene og til menneskene bak produktene. Det er hovedbudskapet vårt, forteller salgssjef Frode Bergheim i Danfoss Heating Solutions.
Frem til VVS-dagene åpner 22.oktober reiser Danfoss over hele landet for å besøke kunder og vise frem Thermias væske/vann og luft/vann varmepumper.
– Vi kommer ikke til å bygge en stand i år, vognen blir standen vår på VVS-dagene. Det blir en lavbudsjettmesse for vårdel, men vi tror at dette kommer til å slå an. Det blir noe unikt som ingenandre har og jeg tror det kommer til å treffe veldig bra, sier Bergheim
– Mange av de som kommer på VVS-dagene vil allerede ha sett vognen vår og dermed får vi den gjenkjenningen som vi er ute etter, tilføyer han.
– I løpet av et kvarter kan vi sette opp en flott utstilling som tiltrekker seg mye oppmerksomhet og publikum, sier marketingsjef Inge Lehmann.
– Det er mange om beinet og det er viktig å skille seg ut. Samtidig er det en kostnadseffektiv løsning og vår deltakelse på VVS-dagene blir en naturlig forlengelse av det roadshowet som vi kjører nå, sier Bergheim.
– Vi ble veldig begeistret når Inge fortalte om ideen med vognen, sier direktør for VVS-dagene, Hanne Teigen Gjerde.
– Det Danfoss gjør ut av sin deltakelse på messen er både nytenkende og kreativt. Dette er et godt eksempel på hvordan man kan utnytte fordelene med VVS-dagene til det fulle, uten å sprenge budsjettene sine, sier Gjerde.
– Det viktigste er å være tilstede. Messedeltakelse er dyrt i seg selv, det vet vi. At bransjen er kreativ og tenker ut nye måter å bruke denne arenaen på er veldig positivt. Det er menneskene på standen som er det viktigste, og møtet mellom den enkelte besøkende og leverandøren. Det er der magien skapes! Og VVS-dagene sitt fremste mål er nettopp å tilrettelegge for denne magien, avslutter hun.