Sanitær

Toneangivende på badet

Markedssjef Vidar Holt og daglig leder Tone Foss By (Foto: Bjørn Laberg)
Markedssjef Vidar Holt og daglig leder Tone Foss By (Foto: Bjørn Laberg)

Av Bjørn Laberg

I knallhard konkurranse med et akselererende antall produsenter, importører og utbydere av baderomsmøbler, har Foss Bad holdt stand i nesten 46 år. Norske tarifflønninger og formuebeskatning til tross.

Nå håper daglig leder Tone Foss By at familiebedriften fortsatt kan være toneangivende på badet i mange år fremover.
– Konkurransen har aldri vært tøffere. Ikke bare fra importører, handelsbedrifter og agentur av ymse slag, med varesortiment fra både Kina, Sør- og Øst-Europa. Flere kjøkkenprodusenter lager dessuten egne baderomsserier, så vi har virkelig mange å forholde oss til om dagen, sier Foss By til VVS aktuelt.

At bedriften også må forholde seg til grossistenes stadig større trang til å ta inn sine egne kolleksjoner av blant annet baderomsmøbler, har Foss By liten sans for.
– Grossistene blir jo på denne måten en direkte konkurrent til oss leverandører og samarbeidspartnere, mener hun.

Du kan lese hele denne reportasjen i VVS aktuelts fyldige messeutgave, som snart går i trykken.

Kontakt oss gjerne for et uforpliktende prøveabonnement, dersom du ikke har tilgang på VVS-bransjens største fagblad.