– Jeg er svært fornøyd med årets generalforsamling i Svolvær. Vi jobber nå i kjeden med å bygge opp konsepter som styrker Comforts butikker, samtidig som vi jobber knallhardt med Teknisk Forum for å ivareta og styrke rørleggeriet og lønnsom drift. Dette anser vi som svært relevant, sier Inger Nerdrum, administrerende direktør i Comfort-Kjeden AS.
Kjedens Strategi 2016
Comfort-Kjeden har siste året arbeidet med kjedens Strategi 2016. Gjennom undersøkelser, dialoger og regionmøter har kjeden gradvis meislet ut sitt kart for videre utvikling de neste årene. Strategiplanen som ble endelig godkjent under GF i Svolvær legger fortsatt vekt på at Comfort-Kjeden skal ha landets beste kjedekonsept for rørleggerbutikker, men legger samtidig økt vekt på rørleggeriet og god drift i medlemsbedriftene. Dessuten åpner Comfort-Kjeden for medlemmer uten butikk i særlige tilfeller.
– Det er en kjensgjerning at VVS-bransjen er i ganske kraftig endring. Vi må endre oss i takt med og helst i forkant av denne endringen. Nå tok vi et lite skritt. Comfort-Kjeden ønsker å være en pådriver i prosesser som kan sikre solid lønnsomhet for godt drevne rørleggerbedrifter, sier styreleder Helge Lars Berger.
Lansering
Comfort hadde lansering av en ny og spennende møbel- og dusjserie som er utviklet i samarbeid med en dansk kvalitetsleverandør. Etter mottagelsen å dømme lover det godt for fremtiden, da begeistringen var stor og innsalg av utstillinger slo alle forventninger.
Element S T I L representerer mer enn bare funksjon og skal gi en merverdi i forhold til kvalitet og design, og er første del av en kolleksjon som skal være komplett i løpet av første kvartal 2014. Det tenkes langsiktig hvor kvalitet, dokumentasjon, og reklamasjonshåndtering blir vektlagt samt muligheten til å selge «noe annet» enn alle andre i markedet.
Dette er første prosjekt av mange for å styrke kjedekonseptet og er et resultat av et godt tverrfaglig samarbeid på kjedekontoret og med Produkt & Markedsrådet i Comfort.