Ikke alle barn kan skryte av å ha skaffet familien tak over hodet. Men det er liten tvil om at det er den ti måneder gamle datteren til Camilla Hareide må ta sin del av æren for at familien om en stund kan flytte inn i et splitter nytt hus.
Gullkuponger
Tobarnsmoren fra Ålesund hadde nemlig funnet en av de ti gullkupongene som ble gjemt i Libero-pakker i Kiwibutikker rundt i landet, og var dermed en av deltakerne i den store trekningen som ble avgjort på Mesterhus sin stand på Bygg Reis Deg nå i ettermiddag. Sammen med fire andre deltakere – de siste fem gullkupongene har så langt ikke dukket opp. Etter anvisning fra konferansier Sigurd Sollien, fikk hver av dem trekke en nøkkel, og en av disse nøklene skulle åpne en av to dører på standen. Spenningen var stor da de fem kandidatene i tur og orden fikk prøve sine nøkler. Men det var altså Hareide som hadde trukket rette nøkkel.
– Det er helt uvirkelig, sa den overveldede vinneren til VVS aktuelt etter at de obligatoriske bildene var tatt, sammen med representanter fra både Mesterhus, Kiwi og Libero.
Bestselger
Premien er et nøkkelferdig hus verdt 2,1 millioner kroner, og vinneren kan velge mellom tre modeller; Karita, Nanne eller Marstein. Eventuelt oppgradere premien til en annen modell. Hareide har allerede plukket ut «Karita» som mest aktuell kandidat.
– Det er vårt nummer en hus nå, så det er gøy at hun valgte det, sier markedssjef Monica Blom Thorsen i Mesterhus.
Huset er på 200 kvadratmeter i to fulle etasjer.
– Det passer sikkert bra for en småbarnsfamilie, sier hun, og legger til at det er gøy å kunne trekke ut premien, som er den største for Mesterhus noen gang, nettopp på Bygg Reis Deg.
I tillegg til hovedpremien fikk hver av de fem finalistene trekke en premie hver.
Kampanjen har vært markedsført bredt, og fått stor oppmerksomhet. Kiwi har hatt en økning i sitt salg av Libero-bleier på 7-10 prosent i kampanjeperioden.