Tirsdag markerte VB Gruppen starten på et nytt samarbeidsår med alle sine leverandører. Med deltakere fra hele landet ble det et faglig og sosialt program, som inspirerte til samarbeid og inspirasjon i konsernet.
VB Gruppen er et landsdekkende rørleggerkonsern i vekst, og mye er i endring. Nye digitale løsninger, økt fokus på bærekraft og et sterkere markedsmessig uttrykk står sentralt i strategien for årene som kommer.

– Det går fremover med VB. Vi opplever stor aktivitet i hele organisasjonen, og det skjer mye nyutvikling, både på digitalisering, bærekraft og faglig utvikling, sier Arne Kristian Olsen, innkjøp- og miljøsjef i VB Gruppen.
Solide digitale løsninger
Han trekker særlig frem digitalisering som et område der VB nå tar store steg.
– Vi har de siste årene bygget opp solide digitale løsninger som gir bedre flyt mellom bedrifter, leverandører og kunder. Nå tar vi dette videre med nye verktøy som skal gjøre hverdagen enklere for rørleggeren, og mer effektiv for hele verdikjeden.
Bærekraft er et annet viktig satsingsområde som skal gjennomsyre hele virksomheten, fra leverandørsamarbeid og logistikk til valg av produkter og materialer.
– For oss handler bærekraft både om å redusere miljøavtrykket og om å skape en sunn og fremtidsrettet drift. Vi skal bidra til løsninger som varer. Både for kundene våre, for bransjen og for samfunnet, sier Olsen.
Sammen og på lag
Også innen markedsføring og kommunikasjon er det høy aktivitet.
– Vi har lansert både våre nye kundeløfter og vår største merkevarekampanje hittil i år. VB skal være en tydelig merkevare for faget og for de som jobber med det. Vi jobber aktivt hver eneste dag, for å styrke våre tilstedeværelse i markedet, og vise frem de dyktige fagfolkene og jobben de gjør, sier Henriette Gill, leder marked og kommunikasjon i VB Gruppen.

Kick off-en på Fiskepiren ble en samling preget av engasjement, gode faglige diskusjoner og sterk vilje til samarbeid. For VB handler slike møteplasser om mer enn informasjon – det handler om å bygge fellesskap og styrke båndene mellom konsernet og leverandørene.
– Vi er stolte av å ha så mange engasjerte samarbeidspartnere med på laget. Det er når vi løfter sammen at vi virkelig får til utvikling, avslutter Arne Kristian Olsen.