Av Jan Kalvik
– Vi deltok med en egen paviljong under Bygg Reis Deg 2005, dette var et opplegg som fungerte godt. Vi arbeider derfor med et større opplegg foran neste års messe, forteller daglig leder Bjarne Haugland og styremedlem Tryggve Skogrand (bildet) til VVS Aktuelt.
Et viktig signal
Styremedlem Tryggve Skogrand, som til daglig er markedssjef i Intra, bifaller initiativet.
VA- og VVS Produsentene (VVP) har 33 medlemsbedrifter. Disse representerer totalt en omsetning på drøyt tre milliarder kroner innen bransjen. Deres satsing på Bygg Reis Deg og signaleffekten dette gir er noe som bør tas alvorlig. Det er lagt ut flere følere i markedet, blant annet overfor NRL. Medlemsbedriftene er for øvrig blant de toneangivende innenfor sine markeder, og har felles interesser av å bli tydeligere overfor en større kundegruppe enn de man nå møter under VVS Dagene.
Øker synligheten
– Det skapes lite nysalg av å delta på en intern messe som VVS Dagene. Dette er riktignok en god fagmesse, men for de som ønsker å nå bredere ut, møte forbrukeren og bygge opp sine merkevarer overfor større kundegrupper er det naturlig å søke ut der publikum er. Bygg Reis Deg har med sine rundt 60.000 besøkende, hvorav 50 prosent forbrukere, skilt seg ut som en god markedskanal. Skogrand er godt fornøyd med resultatene av deltagelsen under Bygg Reis Deg i fjor.
– Der ble vi synlige overfor forbrukeren, samtidig har vi muligheten for å markere VVS-produktene og løsningene skikkelig ved å stå samlet i en paviljong som virkelig synes, forteller Skogrand.
Mer om dette og flere andre gode saker i VVS Aktuelt nr. 8/2006, som nå er på vei i posten til våre 7.000 abonnenter.