Bildet: Salget på baderom er nærmest stanset opp, men det skader ikke å ha et godt navn i bransjen, mener daglig leder i Bademiljø-kjeden. Foto: Bademiljø
Av Rolf Erik Veland
-Fra å være i marked der det var ”nok til alle”, og til nå hvor markedet krymper, vil det å være et kjent navn som Bademiljø telle mer og mer. Jeg tror at dette vil kunne fortelle oss om vi har gjort tingene riktig og hvor sterkt vi står i folks bevissthet når det begynner å stramme seg til, sier Skar til VVS aktuelt.
Går tregere
Som alle andre merker også Bademiljø-kjeden at det går tregere i markedet nå, og tar høyde for dette i budsjettene som i disse dager legges opp for 2009.
-Vi er midt oppe i denne prosessen nå, og merker vel som andre at den uforutsigbare situasjonen gjør det mer komplisert å legge budsjetter som kan ta høyde for balanserte kostnader og inntekter. Vi forbereder oss på at konkurransen vil bli tøffere neste år, og tenker offensivt i forhold til det.
Bademiljøs satsning på å bygge bad med 10 års tetthetsgaranti, mener vi vil gi oss konkurransefortrinn – også i 2009.
Utover det er det ingen umiddelbare planer for endringer her ved kjedekontoret, sier Erik Skar i Bademiljø.