Norske Rørleggerbedrifters Landsforening (NRL), VVP og NRF står bak ”Skikkelig rørlegger” og har også etablert et eget nettsted for forbrukerne (www.skikkeligrorlegger.no)
Tanken bak var et felles ønske om å bevisstgjøre forbrukerne i forhold til valg av rørleggertjenester og –produkter, sier administrerende direktør i NRL, Tor Backe.
Styrke forståelsen
Kamapanjen skal være med å gi forbrukeren vesentlig informasjon om hvilke tjenester og produkter de kan få hos en skikkelig rørlegger.Kampanjen er dermed også en indirekte kamp mot svart arbeid hos den useriøse delen av bransjen.
-Dette er et skritt på vei mot å fange opp noen av dem som er på søken etter produkter og tjenester knyttet til VVS og bevisstgjøre dem i forhold til hvem de lar gyve løs på VVS i boligen og hva slags produkter som installeres. Vi ønsker kort og godt at folk skal få øynene opp for at faglært arbeidskraft og produkter kjøpt gjennom faghandelen gir den beste forutsetningen for gode løsninger, sier Backe til VVS aktuelt.
Inneklima og miljø
blir helt klart tema på nyhetsagendaen i høst. -Det gir oss god anledning til å vise at vi er en bransje med stolte fagfolk som både er sparringspartnere og rådgivere på området. Vi skal selvsagt ikke glemme å snakke om oppussing og rehabilitering av bad og kjøkken og vi kommer også til å fortsette å legge vekt på forebygging av vannskade. Rørleggerens hverdag handler også om mye annet enn dette og det mener prosjektgruppen for kampanjen det er viktig å få frem, sier Backe.
VVS aktuelt vil følge opp kampanjen utover høsten.