Kampanjen startet i Storbritannia første september i år, og den har i løpet av kort tid fått stor suksess. Over 50.000 personer og 2000 bedrifter i Storbritannia har sluttet seg til kampanjen, blant dem Microsoft, The Guardian og store matvarekjeder.
Her i Norge er både privatpersoner, institusjoner, skoler, borettslag, idrettsklubber og bedrifter invitert til å bli med på den raske kuttprosessen. Tanken er at det ikke bare holder å forhandle om globale avtaler og mål som ligger tiår frem i tid, selv om det er viktig. Men det er også viktig å starte med det samme.
Fjordkraft, Snøhetta og Fagforbundet er bare noen norske aktører som har meldt seg på så langt, og som første hovedstad i verden sluttet Oslo kommune seg enstemmig til den norske versjonen av kampanjen på årets siste bystyremøte den 16. desember 2009.
– Oslo skal blant annet fjerne all oljefyring fra kommunale bygg innen 2012 og dette vil være viktig for å kunne nå målet som kampanjen setter, skriver Oslo kommune på sin hjemmeside.