Brødrene Dahl avdeling Skøyen ligger i Drammensveien 130 inne på gamle Thune industriområde godt plassert sammen med interiørbutikker for den kresne kunde, opplyser salgssjef Tom Erik Brekke i BD.
Gjennom kundeundersøkelser og referansegruppemøter har rørleggeren uttrykt to hverdagslige problemstillinger. Det mest irriterende er å komme til en hentebutikk hvor man ikke har varen som behøves. Det nest mest irriterende er å komme tilbake på jobben som skal utføres for så å finne ut at man har glemt å ta med seg alle de nødvendige delene.
Den første problemstillingen har vi forsøkt å løse ved å fokusere på et attraktivt sortiment som finnes på alle våre 9 avdelinger i Oslo og Akershus, over 2.000 artikler i tallet. Skulle vi gå tom for varen som trengs et sted har nærmeste avdeling mest sannsynlig denne på lager. I tillegg er stamkundene med på å bestemme hvilke 2.500 artikler som lagerføres utover dette, sier salgssjef Tom Erik Brekke videre.
Hurtigere handel
Andre bransjer ønsker å ha kundene lengst mulig inne i sine butikker for å øke salget. Hos BD er det motsatt. Vi ønsker at kundene hurtigst mulig finner de varene som behøves for å utføre jobben. BD med leverandører tjener kun penger i det øyeblikket et kvalitetsprodukt installeres. Derfor må samspillet mellom grossist og installatør skje så hurtig som mulig.
For å sikre at kundene også får tatt bestillinger på varer som ikke er lagerført på Skøyen vil avdelingen ha dedikert selger for dette formålet, sier butikksjef på BD Skøyen, Morten Masserud.