Nyheter

Stort messenummer fra VVS aktuelt

30.09.10: VVS aktuelt kommer med et 124 siders messenummer i forkant av årets VVS dagene. Bladet er spekket med spennende artikler, informasjon, produktnyheter og meningsytringer.
Av Odd Borgestrand

VVS-dagene er et viktig treffpunkt og vi i VVS aktuelt merker stor pågang fra aktører i bransjen for å få fram sine produkter og nyheter i forbindelse med messa på Lillestrøm. Denne kontakten med bransjen setter vi pris på. 

Håper på suksess
Både for arrangørene og for andre i bransjen blir det spennende å se om årets messe innfrir de høye forventningene. Det er noen som rett og slett ikke har råd til å la være å delta. Synlighet er og blir viktig, spesielt i trange tider. Slik tenker de firmaene som tenker langsiktig og som har god likviditet. Vi håper årets VVS-dager blir en stor suksess. 

Hodet under vann
Dessverre er det noen aktører i bransjen som enten har hodet under armen eller hodet under vann. Vi syns det er trist at forbrukere fortsatt blir lurt til å kjøpe dårlige import-produkter når det gjelder steamdusjer, boblebad eller spa-anlegg.  Egen reportasje om dette kommer i bladet, som går på posten neste uke. 

Roller og etikk
Vi har også brukt mye tid de siste par månedene på å sjekke hvilke roller aktører i VVS-bransjen har i norsk næringsliv.  Den første av flere artikler om dette kommer i dette nummeret av bladet.

For den tidligere Ahlsell-direktøren, Steinar Aasland, må det være utfordrende å forholde seg til de etiske retningslinjene han selv var med å utforme for to år siden. En gjennomgang VVS aktuelt har foretatt viser at han er forbundet med Varme & Bad kjedens leder, Øystein Kjellsen i 6 ulike firmasammenhenger, der rørhandel, seiling og finans er felles plattformer. 
Aasland opplever at det er kryssende interesser hver dag. Derfor understreker han også sterkt at full åpenhet om ulike roller er en forutsetning for en etisk forsvarlig drift.  

Husk at VVS aktuelt er bransjens største og eneste frittstående fagblad. Kontakt oss for et godt tilbud som fast abonnent.