Varme og energi

Mer fokus på kundesupport

Bildet: Daniel Kristensen
Bildet: Daniel Kristensen
27.01.12: ABK A.S, som er eneforhandler av blant annet Toshiba og Nibe varmepumper, har styrket satsingen på kundesupport.

– ABKs største utfordring i 2011, som vi nådde, var en betydelig styrking av teknisk kundesupport både med personell og system. Avdelingen teller nå 24 årsverk og formidler support til kunder per telefon, i felt og ved kursing, sier administrerende direktør Daniel Kristensen til VVS aktuelt. 

Kristensen tror etterspørselen etter varmepumper er i ferd med å bremse litt opp.

– Markedssituasjonen er god, med mye fokus mot vannbårne systemer. Etter noen år med voldsom vekst i varmepumpemarkedet virker situasjonen nå å ha stabilisert seg noe, og både vi og våre gode konkurrenter kan konsolidere og forbedre våre rutiner og systemer.

– ABKs målsetning for 2012 er å styrke vår konkurransekraft innen varmepumper, klimakjølesystemer og varmeopptak. Dette skal gjørs med gode tjenester og produkter for våre kunder, sier Kristensen.

ABK AS ble etablert i 1991. Selskapet har utviklet seg fra å være en kuldeentreprenør til å bli en grossist med utvidet support. ABK AS tilbyr tjenester og produkter til entreprenører innen bygg, rør, elektro og kulde, og er en ledende aktør i det norske markedet for energieffektive varmepumper og kjølesystem. Bedriften har per i dag 58 ansatte, og har en omsetning i overkant av 250 MNOK.