Over 300 forretningsforbindelser, kunder, montører og produktleverandører er i full gang med kompetanseheving innen en rekke fagområder på nye Scandic hotell i dag.
Administrerende direktør i ABK, Daniel Kristensen, mener det er de som har kunnskap som også vinner markedet, og derfor er ABK-dagene først og fremst et kunnskapstreff der kompetanseoverføring skal skje både i egne sesjoner men også i de mange pausene under årets treff som går over to dager.
De tre hundre deltakerne har selv kunnet velge mellom åtte ulike sesjoner, avhengig av eget interessefelt. ABK ser at næringslivsmarkedet nå begynner å øke også for varmepumpeaktører og derfor er det en egen sesjon om klimakjøling og datakjøling i yrkesbygg.
Vannbårne varmeumper og kjølemaskiner for yrkesbygg er et annet tema , der deltakerne får god anledning til å diskutere forskjellige systemløsninger. Her er det konsulenter, entreprenører, eiendomsselskaper og installatører som er målgruppe.
ABK tror det vil bli betydelig økning i varmeopptak fra energibrønner, og flere brønnborere har derfor meldt seg på årets ABK dager.
Også servicekursene er populære, og det gjenspeiler seg også i antallet installatører som ønsker å oppdatere seg på vedlikeholdsoppdrag.
Fyldig reportasje fra ABK-dagene i neste utgave av VVS aktuelt