Volvo benytter utstillingen til å lansere en kampanjemodell i begrenset opplag.
– Volvo Norge er en av samarbeidspartnerne til utstillingen og fyller hele 3400 kvadratmeter inne og 500 utendørs. Med det er vi største utstiller under Transport 2016, kan PR- og informasjonssjef Torstein Magelssen fortelle.
Volvo Norge stiller med Volvo lastebiler, Volvo busser og Renault Trucks lastebiler og varebiler, samt en helt ny minibuss som har Norgespremiere under messen.
– Volvo Maskin er representert både inne og ute med noen utvalgte produkter, og i tillegg har vi fått plass til en Volvo personbil innendørs. Dermed viser vi bredden og styrken i Volvos produktportefølje. Utendørs presenterer vi produkter for anleggsektoren. Her vil Volvo Showhenger være sentralt plassert sammen med flere Volvo anleggslastebiler, samt en Renault Trucks Master i 4×4-versjon og en 23 tonns Volvo gravemaskin, sier Magelssen.
Volvo dominerer hall D der de viser en blanding av flotte nye, oppbygde kundebiler samt egne biler. Størst er et imponerende tømmervogntog på 24 meter, en Volvo FH16 750 i 8×4-versjon fullastet med tømmer. Totalt 10 Volvo lastebiler finnes på standen. Her er det også en stor butikk for salg av Volvo-klær og reklameartikler. En kafeteria med muligheter for å sette seg ned og ta en Volvo prat med de ansatte som bemanner standen er det også tenkt på. Barna har fått et eget barneområde.
– Vi setter stort fokus på å være det vi kaller „Best Business Partner“ og her er det brede utvalget av softoffers – tilleggstjenester – viktig. Vi har derfor satt stort fokus på dette under utstillingen, og vil være tilstede med alle våre produkteksperter, sier Magelssen
Volvo har de siste årene lansert en rekke tekniske nyvinninger som Volvo er alene om. En del av disse vises i en egen komponentutstilling.