– Til tross for en markedssituasjon med et voldsomt press på priser så leverte Heidenreich en tosifret prosentvisvis økning i omsetning, sier administrerende direktør Bjørn Moen i en pressemelding.
Motiverte og kunnskapsrike kolleger
– Den fantastiske salgsutviklingen Heidenreich kan vise til i 2022 hadde ikke vært mulig uten alle de ansatte i Heidenreich og de lojale kundene. Det er alle de små og store daglige gjøremål som utføres av alle ansatte hver eneste dag, som igjen gir tilfredse kunder. Mens mange bransjer de siste årene har meldt om en omsetningsnedgang i fysiske butikker, så opplever Heidenreich det stikk motsatte, sier Moen videre.
– Våre butikker ikke bare beholder sin viktighet, men de øker i omsetning på lik linje med netthandel og salg via salgsapparatet, understreker han.
Bjørn Moen påpeker at det er nettopp den gode kombinasjonen og samarbeidet på tvers av de ulike salgskanalene som har bidratt til den gode salgsutviklingen i 2022.
Hva kan 2023 bringe?
Han sier det er knyttet stor spenning til 2023 og bl.a strømpriser, rentenivå og krigen i Ukraina vil selvsagt ha stor påvirkning på året.
– Uavhengig av dette har Heidenreich en klar målsetning om å forsterke sin posisjon ytterliggere i 2023 og årets to første måneder viser at vi er godt i gang med denne målsetningen. Heidenreich utvider varesortimentet ytterliggere i 2023 og kan tilby både eksisterende og nye kunder en større bredde i sortimentet. Blant annet fører Heidenreich nå et komplett sortiment til havbruk og næringsmiddelindustrien, sier Bjørn Moen avslutningsvis i pressemldingen.