Bransjenytt

Ahlsell kjøper Skydda

Bildet: - At Ahlsell gjennom dette oppkjøpet bekrefter Skyddas sterke markedsposisjon og verdi, ser vi som en tillitserklæring og en inspirasjon til å fortsette vårt arbeid med å beskytte mennesker i arbeid, sier Vegard Aune, CEO i Skydda Norge

Skydda vil fortsette å operere under sitt etablerte merkenavn, med de samme medarbeiderne, og tilby de samme produktene, tjenestene og ekspertrådene som i dag, sier Vegard Aune, CEO i Skydda Norge.

Forrige uke inngikk det børsnoterte, svenske selskapet Bergman & Beving AB en avtale med Ahlsell AB om å overføre Skyddas virksomhet i Sverige, Norge og Finland, samt varemerkene L.Brador og ERIS. Gjennomføringen av avtalen forutsetter godkjenning fra konkurransemyndighetene i Norden – en prosess som forventes å ta cirka 2–6 måneder.

– I mellomtiden fortsetter vår virksomhet som normalt, og vi ser frem til å levere den samme servicen og kvaliteten som våre kunder kjenner fra før, sier Vegard Aune i Skydda Norge.

Både hos Skydda, Bergman & Beving og Ahlsell ser man svært positivt på avtalen.

LES OGSÅ: App skal gjøre arbeidshverdagen tryggere

– Vi er overbevist om at dette gir et sterkt fundament for videre vekst og utvikling av virksomheten. Med Ahlsell som fremtidige eier får vi tilgang til økt rekkevidde, forbedret logistikk og en utvidet plattform for å skape verdi for våre kunder At Ahlsell gjennom dette oppkjøpet bekrefter Skyddas sterke markedsposisjon og verdi, ser vi som en tillitserklæring og en inspirasjon til å fortsette vårt arbeid med å beskytte mennesker i arbeid, sier Aune.

– Vi har fulgt Skydda i mange år og verdsetter deres evne til å skape kundeverdi gjennom sterke konsepter, høy servicegrad og dyp teknisk kompetanse. Vi ser frem til å ønske Skydda-teamet velkommen til Ahlsell, sier Claes Seldeby, konsernsjef i Ahlsell.

LES OGSÅ: Kranselag for Ahlsells nye logistikksenter på Eidsvoll

Skydda vil fortsette å operere under sitt etablerte merkenavn, med de samme medarbeiderne, og tilby de samme produktene, tjenestene og ekspertrådene som i dag – men med enda bedre forutsetninger for å skape merverdi for kundene.

Siden oppstarten i 1994 har Skydda hatt et tydelig formål: Å beskytte mennesker i arbeid ved å tilby riktig utstyr, kunnskap og støtte. Dette oppdraget står fast – og med nytt eierskap ser vi enda større potensial for å oppfylle det.

logo
Bjørn Laberg