Nytt om navn

Kian Vigsø blir ny Nordic Sales Development Manager i Wavin

Bildet: – Mitt fokus blir å støtte de nasjonale teamene både før og under kundemøter og forhandlinger – og samtidig sikre at vi jobber målrettet mot en langsiktig og bærekraftig vekst, forteller den nye Nordic Sales Development Manager, Kian Vigsø. Foto: Wavin

Wavin har utnevnt Kian Vigsø som ny Nordic Sales Development Manager. Dette innebærer en nyopprettet, tverrgående rolle, med fokus på salgsutvikling og vekst, særlig i samarbeid med grossister og nasjonale salgsledere.

Målet er å styrke den nordiske tilstedeværelsen og fremme en mer helhetlig salgsinnsats på tvers av markeder og forretningsområder – med særlig vekt på Norge og Sverige, hvor potensialet for løsninger innen oppvarming og kjøling er stort.

Sterk kjennskap til selskapets interne prosesser

Rollen er en del av en strategisk satsing og er forankret i det nordiske lederteamet under Henrik Falck, Nordic Country Director. Kian Vigsø kommer fra en stilling som innkjøpssjef i Wavin og har bred erfaring med både strategisk og operativt arbeid – og en sterk kjennskap til selskapets interne prosesser.

– Mitt fokus blir å støtte de nasjonale teamene både før og under kundemøter og forhandlinger – og samtidig sikre at vi jobber målrettet mot en langsiktig og bærekraftig vekst, sier Vigsø.

Felles retning og potensial i Norden

Ifølge Falck blir Vigsø en sentral figur i arbeidet med å skape større sammenheng på tvers av land og forretningsområder:

– Kian tilfører en datadrevet og analytisk tilnærming til et allerede sterkt nordisk salgsteam. Med hans skarpe blikk for både markedet og interne strukturer, samt solide forretningsforståelse, får vi en nøkkelperson som kan bidra til å skape en felles retning og utnytte synergiene i Norden – til fordel for både kundene og Wavin.

Spesielt Norge og Sverige blir sentrale i den nye rollen, der potensialet for løsninger innen oppvarming og kjøling er stort:

– Vi har sterke produkter og gode erfaringer. Nå handler det om å komme nærmere markedet og skape verdi i øyenhøyde med kundene, sier Vigsø.

Fokus på topplinje og verdi

I sin nye rolle skifter Vigsø perspektiv – fra besparelser til vekst:

– I innkjøp handler det ofte om å redusere kostnader. Nå handler det i større grad om å styrke topplinjen. Det krever en analytisk tilnærming og vilje til å tenke nytt. Jeg gleder meg til å bli utfordret – og bidra til å utvikle fremtidens salgsarbeid i Norden, avslutter han.

Siden 1. mai 2025 har Vigsø vært i gang med å møte markedet – fra salgsteam til kunder og messer. Den første tiden i rollen har handlet om å forstå behov og potensialer – og bygge videre på det fundamentet Wavin allerede står sterkt på i Norden.

logo
Bjørn Laberg