VVS aktuelts og Byggfakta Nyheters annonseavdeling består av:
Fredrik T. Larsen
Medierådgiver
Mobil: 45 65 41 70
fredrik@salgsfabrikken.no
Kristen Sandvold
Kunderådgiver – Media
Mobil: 95 72 10 68
kristensandvold@gmail.com
vvsaktuelt.no er en svært effektiv markedskanal for annonsering på nett, i nyhetsbrev og ved bruk av native ads.
vvsaktuelt.no har vært online siden 2004 med daglige nyheter fra bransjen. Nettsiden henvender seg til hele VA- og VVS-bransjen gjennom daglige nyhetsoppdateringer av sanitær, ventilasjon/inneklima, byggautomasjon, varme og energi, vann og avløp samt unik informasjon fra Hubexo sin prosjektdatabase, Byggfakta SMART.
Som annonsør når du de fleste beslutningstakere i VVS / VA-bransjen: rørleggerbedrifter, konsulenter, kommunalt/offentlig ansatte, eiendomsforvaltere, entreprenører, produsenter og leverandører, samt private og offentlige byggeiere/byggherrer og administrative ledere.
I papirutgaven av Byggfakta Nyheter har dessuten VVS og VA en egen temadel i magasinet, med fagstoff og aktuelle reportasjer. Dette gir deg som VVS-annonsør muligheten til å nå bredt ut i bygg- og anleggsbransen.
Ta en titt i E-blad-arkivet HER
Veiledende priser nettsiden www.vvsaktuelt.no:
| Format | Mål i px | Pris pr. mnd. |
| Toppbanner | 980 × 150 px | 25 000,– |
| Sticky | 250 × 360 px | 15 000,– |
| Høyre side 1–3 | 300 × 200 px | 9 000,– |
| Midtbanner | 620 × 150 px | 10 000,– |
| Stor midtbanner | 980 × 150 px | 10 000,– |
| Høyre side 4–7 | 300 × 200 px | 5 000,– |
| Frimerke | 200 × 150 px | 1 000,– |
| Native ads, topplass | bilde/logo/tekst | 17 000,–* |
| Native ads | bilde/logo/tekst | 13 000,–* |
*Journalist og annonseproduksjon tilkommer

Nyhetsbrev
| Mål i px | Pris pr. nyhetsbrev | |
| Annonse i nyhetsbrev | 620 × 150 px | 5 000,– |
| Annonse i nyhetsbrev | 300 × 200 px | 3 000,– |
Stillingsannonse
| Pris pr. mnd | |
| Stillingsannonse (inkludert i nyhetsbrev) | 5 000,– |
Prisene er netto og eventuelle produksjonskostnader kommer i tillegg.
Native ads
Native ads er et annonseringstilbud med en eksklusiv plassering og utforming. Det er en markedsføringsteknikk hvor man skriver en interessant og lærerik artikkel om bedriften og det den driver med/ noen produkter eller kundeopplevelser. Målet er å tiltrekke, etablere en relasjon med og engasjere en tydelig definert målgruppe.
Artikkelen har en tydelig vinkel, en tittel og ingress som engasjerer og et tydelig formål om å opplyse. Den merkes tydelig som annonse, men vil i form likne på en nyhetsartikkel.
Nyhetsbrev
Nyhetsbrevet sendes ut to ganger per uke, fortrinnsvis tirsdag og torsdag til cirka 10.000 abonnenter på vvsaktuelt.no og cirka 30.000 abonnenter på byggfaktanyheter.no
Vi beregner max 5 (4 stk 620xl50px og l stk 300x200px) annonser per nyhetsbrev. Filformat: jpg
Format og priser – magasinutgave, Byggfakta Nyheter:


Papirutgave og e-blad
Nå effektivt ut i bransjen? Magasinet Byggfakta Nyheter har 6 utgivelser i året. Hver utgave av magasinet når ut til cirka 34.000 abonnenter (papirutgave + e-blad), noe som gir svært effektiv profilering for våre annonsører.
I Magasinet Byggfakta Nyheter har VVS og VA en egen bolk i magasinet, med fagstoff og aktuelle reportasjer.
Magasinet Byggfakta Nyheter kjører faste, relevante tema for hver av magasinutgavene. Vi mener mange av disse temaene vil passe som hånd i hanske for profilering mot nettopp din målgruppe!
Nedlastbar medieplan 2026:
Annonsere i magasinutgave:
Annonsering på nett: