Innlegg

Avtale om avansert teknologi til butikkene

Avtalen gjelder for alle Elektroimportørens 21 butikker. (Foto: Rejlers).
Avtalen gjelder for alle Elektroimportørens 21 butikker. (Foto: Rejlers).

Teknologien skal effektivisere butikkdriften. Avtalen gjelder for alle Elektroimportørens 21 butikker og vil rulles ut fortløpende fremover i forbindelse med kjedens offensive vekstplaner. Det skriver Rejlers i en pressemelding.

IoT teknologien Elektroimportøren har valgt innebærer utrulling av «Electronic Shelf labeling» (ESL) i Elektroimportørens butikker.

-Slike digitale skilt på hyllekantene i butikken handler om mye mer enn bare passiv prisinformasjon. Dette er viktige verktøy for å engasjere både kunder og ansatte, og fungerer som små «mikrowebsider» som viser viktig og relevant informasjon om varen, sier Svein Cato Winther, senior kunderådgiver og forretningsutvikler i Rejlers i en pressemelding.

– Dette øker brukeropplevelsen i butikken for kundene og hjelper dem å ta kjøpsbeslutninger basert på mer og bedre informasjon, samtidig som det effektiviserer hverdagen for de ansatte og frigjør betydelig tid som vil brukes for å skape bedre butikkopplevelser for kundene. Derfor kan dette være et smart valg for retailere som ønsker å forbedre lønnsomheten, sier Winther.

Fysiske butikker i samspill med netthandel

Elektroimportøren selger elektromateriell og belysning utenom grossistleddet direkte til vanlige folk og proffmarkedet, og har hatt betydelig vekst de siste årene.

 – Vi tror fysiske butikker vil leve godt sammen med netthandelen også i årene som kommer og dette er en viktig del av vår satsing sier Espen Getz Taraldsen, kjedesjef for Elektroimportøren i meldingen.  – Produktene vi selger kommer i mange forskjellige varianter og spesifikasjoner, det er derfor viktig for å oss finne  gode løsninger slik at kundene får riktig informasjon om produktene de vurderer i butikken. Her tror vi løsningen fra Rejlers og SES-Imagotag blir svært viktig, også for å kunne opprettholde veksten fremover gjennom effektiv butikkdrift, sier Taraldsen.

Han legger til at Elektroimportøren har 10-doblet omsetningen siden 2014 og at de i denne perioden har vokst  fra 1 til 21 butikker over hele Norge. Det stopper imidlertid ikke der: