Messen har en omfattende besøksdatabase. Nytt av året er at det er innledet et samarbeid med PAR AB, et av Skandinavias ledende foretak innen bedriftsinformasjon og direktemarkedsføring, for ytterligere å heve kvaliteten på besøksmarkedsføringen. Samarbeidet betyr at Eliadens database blir kvalitetssikret og komplettert slik at man når ut med riktig budskap til riktig målgruppe.
– I praksis kan vi si at vi foretar en helsesjekk av vår database, hvor vi vasker, matcher og analyserer basen. Basert på denne sjekken og en klar strategi for hvilke besøksgrupper det er viktig å kommunisere med, vil databasen bli komplettert og utvidet med relevante besøkende som ikke tidligere fantes i registeret og ei heller har besøkt Eliaden tidligere. Vi satser mye på dette samarbeidet, og er først av norske messearrangører med å ta i bruk moderne analyseverktøy i besøksmarkedsføringen. Målet er å nå frem til alle aktuelle segmenter som bør ha interesse av å besøke Eliaden, heter det i en pressemelding fra Eliaden.
Arbeidet med besøksdatabasen og den ekstra markedsføringen det legges opp til vil føre til en bedre dialog med aktuelle besøksgrupper foran Eliaden 2012. Sammen med utstillerne kan nye eller viktige besøkssegmenter enklere spesialbearbeides for å sikre at de besøker Eliaden. Dette igjen legger til rette for at flere interessante besøkende vil finne veien til neste års viktigste møteplass.
– I etterkant av messen vil denne satsningen gi oss et meget godt grunnlag for detaljerte analyser av de besøkende. Det blir viktig i arbeidet med å utvikle Eliaden og forsterke innsatsen for kommende messer. Det vil også gi utstillere et langt bedre oppfølgingsgrunnlag fra messearbeidet enn tidligere, skriver arrangøren.