Nyheter

Heidenreich styrker seg gjennom første halvår

Bildet: Administrerende direktør i Heidenreich
Bildet: Administrerende direktør i Heidenreich

– Det er selvsagt hyggelig med økonomisk vekst og at Heidenreich tar en større andel av markedet, men det aller viktigste er at Heidenreich har svært fornøyde kunder. Fornøyde kunder handler varer og ikke minst de kommer igjen også neste gang de skal handle varer, og gjerne at de anbefaler oss til andre, sier Bjørn Moen, administrerende direktør i Heidenreich, i en pressemelding.

Fornøyde kunder kommer ikke av seg selv

– Heidenreich jobber kontinuerlig med forbedringer, og fokus på service og oppfølging er selvsagt alltid viktig. Vår organisasjon skal også ivareta den fagkunnskapen kundene våre er opptatt av. Et annet område er selvsagt leveranser og leveransepresisjon, som sikrer varer til kundene når de har behov for dem. Her har Heidenreich jobbet på flere områder, understreker Moen:

  1. Selv gjennom en vanskelig varetilgang har Heidenreich opprettholdt en servicegrad på hele 98,6%, takket være både våre kolleger på innkjøp og logistikk
  2. For kunder i stor- Oslo lanserte vi i fjor en sporingsapp, hvor kundene bl.a. kan spore leveringen og ha dialog direkte med sjåføren. Dette har gjort hverdagen både for våre kunder og vår transport vesentlig mer effektiv.
  3. Vi har iverksatt tiltak som skal sikre kundene tidlige og ikke minst mer forutsigbare leveranser. Kontinuerlig fokus på forbedringer innfor transport er viktig for å opprettholde servicenivået til kundene i en utfordrende transportbransje.
  4. Høy fyllingsgrad på bilene, effektiviseringer innenfor transport og fokus på bruk av miljøvennlige transportløsninger ivaretar både miljø og begrenser økningen i transportkostnadene som skal sikre at Heidenreich klarer å tilby sine tjenester til konkurransedyktige betingelser også i en situasjon hvor markedet opplever ekstreme kostnadsøkninger. 
  5. Fokus på kontinuerlig forbedring og effektivisering av arbeidsprosesser innen sentrallager virksomheten og øvrige administrative funksjoner har også vært avgjørende for at Heidenreich reduserer kostnadsgrad og opprettholder konkurransekraft i et marked hvor alle kostnader øker kraftig.

– Heidenreich jobber hver dag med forbedringer som skal sikre kundene konkurransedyktige betingelser, høy servicegrad og god oppfølgning samtidig som vi ivaretar miljøet på en god måte, sier Moen avslutningsvis i pressemeldingen.